2012. március 19., hétfő

Végre építettünk is!

Káosz
Bontás tovább, némi agyalás, sok kaja. Képek Ági jóvoltából.

A tavasz első kókányolós szombatjára egész sokan összegyűltünk. Ágin és Eriken kívül jó öcsém, Ádám, valamint vendégművészünk, Viktor erősítette a csapatot. Utóbbi párost a leponyvázás után egyből rá is eresztettem a klíma és a fűtés alkatrészeinek eltávolítására. Ági is kapott feladatot, a hátsó ajtó teleszkópjainak cseréjét.

Hogy került ez oda? Ráadásul szar is
Ezeket egyébként téli roncsnéző körutunk alatt szereztük. Az ötlet az volt, hogy keressünk egy bontani való GT Probe-ot, és a hátsó agyat cseréljük le a dobfékesről tárcsafékesre. Erikkel fel is kerekedtünk megnézni valahol Gyálon egy bontót, ahol telefonon egy pont nekünk való GT-ről számoltak be. Amikor egy eléggé félreeső helyre vezetett minket a tulaj, már kezdett gyanús lenni a dolog, hogy itt bizony bukjuk a benzinköltséget. Le kellett volna fotózni szerencsétlen autót, gyakorlatilag a kolbász jutott róla eszembe, az is a disznó alkatrészei megdarálva saját belébe visszatöltve. Nézem a hátsó féktárcsát...hát ez bizony az itt töltött évek során (mint utólag megtudtuk, legalább 3) tömör rozsdakupaccá állt össze. Szívás, de a belsejéből még kikukáztam a két jónak tűnő teleszkópot, mégse menjünk haza üres kézzel. Ötezer - mondja az eladó. Kettő - mondom én. Elhoztuk 2500-ért.

Üzemanyagszivattyú bikázás
 Szóval Ági felszerelte a teleszkópokat, nem azt mondom, hogy gyári, de most már nem fog a fejünkre esni.  Eközben Erikkel próbáltuk beindítani az AC-t, hátha valami csoda folytán magához tért, de meg se nyikkan. A következő beruházásunk egy állítható benzinnyomás szabályzó és egy normális külső AC lesz, mert Erik csak meggyőzött, hogy menjünk rá a bioetanolos kérdésre. Ja, és talált valakit, aki beszabályozza a féktárcsákat darabonként 1500-ért, szóval a tesztnapra legalább fék lesz, még ha a gyári is. Mi is kell még egy autóba? Ja igen, a homás kormány!

Csalóka kép, az eredeti kormány kicsit nagyobb átmérőjű

A terv az volt, hogy a gyári kormányból kivágjuk a ricnis közepét, és heftelünk valami agyat belőle (ezen ment az agyalás, éééérted...). Az eredmény magáért beszél, 3mm-es lemez alapra hegesztettük a ricnit, Ádám köszörülte körbe geoid formára, majd kapott hat merevítő bordát is, mégiscsak ébrednek majd ott erők. Főleg, ha Erik elvetemült ötlete szerint áttétel felezőt is berakunk, ami szerintem nettó hülyeség, mert elég lesz a kormányösszekötő befogási pontjait beljebb vinni a csonkaállványon. Lényeg a lényeg, az agy csaknem elkészült, nálam van, rozsdamaróban fürdik, festésre vár.
Rákenróll
"Ilyen magas volt"
Egy elvetett koncepció
A nyers kormányagy alátétek nélkül, mert rövidek a csavarok
Így fog állni a helyén, mint Katiban a gyerek
Mint ahogy a műszercsoport is nálam pihen, ráfér némi pucolás meg egyengetés, mert amikor visszatekerték az órát, elég gány módon szedték szét. Szépen leszigetelem, meg pótolom a hiányzó csavarokat, aztán mehet vissza a helyére. Nem, a műszerfal nem megy vissza, csak valami burkolat lesz.
Retek. Belül
Eközben Viktor megküzdött a klíma csövezéssel és a tágulási tartállyal, valamint az ún. carbon canisterrel. Bocs, nem tudom magyarul a nevét, valami környezetvédelmi cucc ez mindenféle vákuumcsövekkel, meg az alján egy leeresztő csővel, aminek még bilincs is van a végén, de nem találtuk meg, hová való. Valószínűleg előttünk már lekötötte valaki, pedig az esőerdők...

Balra a fűtés, jobbra a klíma hőcserélője, még a helyén
Csinos baktériumkultúra a klímán

Elkészült a szokásos tárcsán sült ebéd, jól bezabáltunk, ezt nem is részletezném.

Kioperáltuk a hűtő mögül a klíma hűtőjét (nettó szopás), csak úgy repülnek kifelé a kilók az autóból. Meg talán jobb hatásfokú lesz a vízhűtés is.

Viktor könyékig a gépházban

Kérem, oldja a cső kötését finommechanikai eszközökkel!
Készséggel.

De hát csak nem mehetünk úgy haza, hogy nem indítjuk be! Jött tehát az egyszer már bevált kompresszoros módszer. Benzincső feltölt benzinnel, Ági indítózik, Erik rászorítja a csőcsonkra a kompresszort. Ennél a résznél Viktor szemöldöke felugrott a tarkójára, pedig ő már sokat látott. Na de nem forgatja meg az akksi, pedig két napig töltöttem. Nem baj, jön a 75Ah-s Viktor dízeléből. Nem forog. Bikázás az Astráról pörgő motorral. Nem forog. Gyertyák ki. Forog. Hm. Kiderült: az elvileg 300A-s homás bikakábel (höhö) nem visz át elég kraftot, itt csak a hüvelykujjnyi vastag Hetra hegesztőkábel segíthet. Segített is, beindult a kicsike.

Erik gyertyát távolít el
Amperkupac
Indító kompresszor, majdnem mint a nagyoknál
Az a homás benzinszűrő elbírja majd a 7 bar nyomást?
 Pakolás, irány haza, sötétedik.

Köszönjük mindenkinek a segítséget, aki ott volt, és aki csak távolról drukkolt:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése