2012. október 29., hétfő

MTX mellékszál 1.

Katsumoto tolja neki
Nagy a kuss az istálló háza táján, de ennek nem az az oka, hogy nem tevékenykedünk. Bővül a garázs, kell a hely az esztergának. Nem várunk tovább senkire, magunknak készítjük majd el a szükséges szerszámokat, alkatrészeket. Na de nem ez a mellékszál, hanem az én saját kis motorgányoló prodzsektem amikor is egy ősrégi (velem majdnem egyidős) Honda MTX 125 RWD terepmotor születik újjá kezeim alatt, és reményeim szerint.
A terv: supermoto stílusú átalakítás. Tételesen: motorfelújítás (hengerfúrás, új dugattyúszett, tömítések, csapágyak, berúgó tengely, kihajtás tengely), vázfelújítás (hegesztés, szinterezés), valamint a lényeg, Honda NSR lengőkar, kerekek, teleszkóppár, fékek installálása. Meg persze egy rakás apróság, pl. szeretném az idomokat behúzni 3d karbon fóliával, az ülést újrabőrözni, esetleg a fejidomot is lecserélném, szóval lesz tennivaló bőven. Eredetileg restaurálni szerettem volna, de az eredeti fékek olyan szinten kiábrándítóak, hogy elkezdtem valami megoldáson törni a fejem. Megkaphatta volna az újabb MTX cuccait, de az ugyanennyibe kerülne, és hátul ugyanúgy dobfék maradna. Meg aztán városban talán jobb is lesz így. Képek.

Igen, a hetedik emeleten, az erkélyen. Problem?

Ezen lóg.

Túlfolyó tartály. Merthogy vízhűtéses a kicsike.

Fejidom nélkül

Dobfék dobja, és az első kerék agya egyben

Itt még viszonylag rend van

A telók nem folynak. Már kifolyt belőlük minden.

Itt már jócskán este volt, és nem tudom, miért csináltam ezt a képet.

A teleszkópszárakat kivéve...

Kieresztem a vérit neki.

Lámpa nélkül

A kiszerelt lámpatest hátulról

Haspáncél, akksifedél, leeresztőtartály dugók

Kezdődő kábelköteg

Kézreálló műszeregység

Felvettem a kesztyűt. A képen sorkapocs Honda módra

Az a lyuk az olajtartály szintjelzőjének helye

Ezt a tank eltakarja alapesetben

Feszültségszabályzó, gyújtótrafó, meg valami tosz. Vagy nem

És tényleg nem, mert ez a fesszabályzó

Műanyagok kiszedve

A lánc kissé odavan

Nini, a blokk sincs bent!

Retek szisztem

Blokk egyik fele leszedve. Balra fent az ATAC tengely

Az a nagy kerek valami a kuplung. Balra berúgó tengely, ami rugóhiánnyal küszködik

Ott középen nyomja meg a kinyomó, és akkor old
Csupasz váz, pucolásra és hegesztésre vár. Figyeljük a meg a háttérben megbúvó leharcolt lánckereket

A kihegesztendő rezonátor és a kormány izéje. Amikor kiszedtem, szétgurult az összes csapágygolyó. 6,50 krajcár darabja
Ennyi fért bele mára, legközelebb a blokkba bújunk bele. Ha szerzek végre nyolcas csőkulcsot, merthogy az nincs a félcolos készletben. Mondjuk ha lenne, se férne be...

1 megjegyzés: